نوشته شده توسط : محمد میرزایی

اگر به تحصیل در ترکیه علاقه مند هستند باید بدانید که نیاز است تا در مورد آزمون یوس اطلاعات کسب نمایید. تحصیل در ترکیه یکی از خواسته هایی می باشد که بسیاری از افراد به دنبال آن می باشند. دانشگاه های ترکیه دارای رشته های مختلفی می باشند که شما می توانید بر اساس علاقه و تخصصی که دارید انتخاب خود را به انجام رسانید.

رشته هایی که در این دانشگاه ها ارائه می گردند عبارتند از: رشته های پزشکی / مهندسی / اقتصادی / هنری و انسانی. دانشگاه های ترکیه به دو دسته تقسیم می گردند که دانشگاه های خصوصی ترکیه و دانشگاه های دولتی ترکیه می باشند.

برای آنکه بتوانید وارد دانشگاه های خصوصی ترکیه گردید نیاز نیست تا اقدام به شرکت در آزمون ورودی نمایید و تنها چیزی که نیاز خواهد بود مدرک 12 سال تحصیل شما می باشد. البته در نظر داشته باشید که هزینه ای که باید برای شهریه دانشگاه های خصوصی بپردازید بالاتر خواهد بود.

اما برای آنکه وارد دانشگاه های دولتی گردید آزمون های مختلفی وجود دارد که مهم ترین این آزمون ها، آزمون ست و آزمون یوس می باشد. البته برای دوره های ارشد آزمون های متفاوتی برگزار می شود که جدای از این آزمون ها است.

شما می توانید در کلاس های یوس شرکت نمایید تا شانس خود را برای قبولی در دانشگاه های ترکیه بالاتر ببرید. برای این منظور می توانید در کلاس های یوس ترکیه و یا کلاس های یوس ایران شرکت نمایید.

برای ورود به کلاس های آزمون یوس آزمون تعیین سطح برگزار می گردد تا سطح شما مشخص گردد و پس از آن فعالیت شما شروع خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که برای ورود به دانشگاه های ترکیه نیاز است تا در هر دانشگاه آزمون یوس را جداگانه برگزار نمایید اما آزمون ست به صورت سراسری خواهد بود.

کسب نمره بالاتر برای ورود به رشته هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی نیاز است و یا حتی اینکه نمره کامل را دریافت نمایید. این مورد در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد و باید بدانید که دانشگاه های مورد تایید ایران شرایط ورود سخت تری را نیز دارا می باشند.



:: برچسب‌ها: آزمون یوس در ترکیه,دانشگاه های ترکیه,دانشگاه های دولتی ترکیه,آزمون یوس ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()